10 spørgsmål du burde stille dit flyttefirma

10 spørgsmål du burde stille dit flyttefirma

Her er 10 spørgsmål du burde stille dit flyttefirma for at sikre, at deres ydelser passer dig og dine personlige behov. Der er visse oplysninger som du skal vide på forhånd, som f.eks. flyttepris og forsikringsoplysninger for at sikre at du vælger et flyttefirma som du kan stole på, og som holder sig inden for dit budget.

Uanset om det er over telefonen eller under indhenting af 3 tilbudsprocessen, er der masser af gode muligheder for at stille spørgsmål til dit flyttefirma, for at finde ud af mere om dem og deres plan for din flytning. Vi ved hvor stressende det kan være at flytte og derfor vil vi gerne sikre dig, at du finder et professionelt og pålideligt flyttefirma, som kan imødekomme dine specifikke behov. For at hjælpe dig i gang, er her en liste over 10 spørgsmål du burde stille dit flyttefirma.

 

Hvornår vil I foretage en besigtigelse af mit hjem?

Formålet med en besigtigelse af dit indbo er for at give dig et præcist tilbud og give flyttefirmaet muligheden for at inspicere omfanget af dit flyttegods, dermed kan de bedre forberede sig på flytningen på forhånd. Du ønsker ikke at spilde din tid eller dine penge, derfor vil en besigtigelse af dit indbo sikre, at der ikke er nogen forvirring og at arbejdet kan gennemføres uden komplikationer. Du skal som udgangspunkt ikke betale for dette besøg.

Ved besigtigelsen vil flyttefirmaet som regel stille dig spørgsmål om f.eks. hvor mange genstande der skal flyttes, om du har brug for særlige krav, hvilke genstande der har en affektionsværdi mv. Du bør også benytte lejligheden til at stille flyttefirmaet de mere indlysende spørgsmål som f.eks. hvor mange flyttemænd der kommer, hvor lang tid de tror flytningen vil tage, og hvad der vil ske på selve flyttedagen.

 

Er I forsikret?

Et af de vigtigste spørgsmål du skal stille dit flyttefirma er, hvilken forsikring de har. Flyttemændende kommer til at håndtere dine mest værdifulde ejendele, så du skal vide hvad deres forsikring dækker eller ikke dækker. Ofte dækker de desværre ikke værdifulde genstande, så det kan være nødvendigt at få dem dækket separat. Vær ikke bange for at bede om en kopi af deres forsikringspolice – de fleste flyttefirmaer vil gerne lade dig se den.

Hvis du gerne vil have yderligere bekræftelse på, at dit indbo er fuldt beskyttet under transporten, har du også mulighed for at tegne en flytteforsikring eller en indbosforsikring.

Som en tryghed har alle vores flyttepartnere både en transport- og en ansvarsforsikring for at sikre, at du og alle dine genstande er beskyttet under hele rejsen. Det er dog stadig vigtigt at stille dette spørgsmål for at hjælpe dig med at få en bedre forståelse af, hvad der er dækket. Du kan være sikker på, at du altid er i gode hænder hos en vore flyttepartnere.

 

Er Jeres personale uddannet?

Mange flyttefirmaer uddanner regelmæssigt deres personale for at sikre, at de holder sig ajour med de nyeste flytteteknikker og den nyeste flytte teknologi. Du kan også spørge om de er fuldt uniformerede, og om holdet er midlertidigt ansat, kontraktansat eller fuldtidsansat. Selv om det ikke er tilfældet i alle tilfælde, er kontraktansatte ikke så tilbøjelige til at bekymre sig om dine ejendele og kvaliteten af deres arbejde.

Hvis flyttefirmaet er medlem af Dansk Møbeltransport Forening (DMF), kan det give yderligere sikkerhed for, at firmaet er velrenommeret. DMF er flyttebranchens talerør, så hvis dit valgte flyttefirma er medlem, vil de ofte opretholde høje standarder og vil sandsynligvis sikre, at dine ejendele er beskyttet.

 

Hvilke andre ydelser tilbyder i?

De fleste flyttefirmaer tilbyder også andre ydelser, f.eks. nedpakning og udpakning samt flytning af mere vanskelige eller skrøbelige genstande.

At tilbyde nedpakning er en af de mest almindelige ekstraydelser som flyttefirmaer tilbyder. Hvis dine genstande er pakket professionelt, minimerer det risikoen for skader under flytningen og hjælper dig med at spare på flytteomkostningerne. Giv dem besked på forhånd, hvis du har brug for hjælp, så de har mulighed for at afsætte nok tid. Normalt vil din nedpaknings service være færdig dagen før din flytning, så vær endelig forberedt.

Mange flyttefirmaer tilbyder også opbevaringstjenester til at beskytte dine ting under flytningen, hvis du har brug for ekstra plads. Afhængigt af firmaet kan der være en række tjenester at vælge imellem, lige fra opbevaring for familier til opbevaring for virksomheder.

 

Hvornår skal jeg betale?

Et andet vigtigt spørgsmål som du skal stille dit flyttefirma er, hvornår du skal betale og hvilke betalingsmetoder de accepterer. Du bør spørge, om du skal betale på dagen eller på forhånd, og hvordan du kan betale. Hvis de beder om kontanter, så husk at hæve kontanter fra banken. De fleste velrenommerede flyttefirmaer tager imod betaling med kort. De fleste flyttefirmaer beder oftest om betaling på selve flyttedagen, når flytningen er ovre.

 

Tager I betaling for ventetid?

Vær opmærksom på, at nogle flyttefirmaer opkræver penge for ventetid hvis der opstår forsinkelser – det kan endda være helt op til 700 kr/pr. time. Det er derfor vigtigt at du spørger dit flyttefirma på forhånd, om dette vil koste dig yderligere. Det er altid en god ide at være forberedt på uventede forsinkelser og en eventuel stigning i flytteprisen.

 

Hvilket størrelse køretøjer bruger I?

Afhængigt af hvor meget dit indbo fylder, er størrelsen af deres flyttebil vigtig, hvilket gør det til et godt spørgsmål at stille dit flyttefirma. En lille varevogn der har til formål at pakke en lille lejlighed, vil tage flere ture og meget mere tid, men vil være bedre egnet til områder med smalle veje. Oftest vil flyttefirmaet allerede vide hvor stort et køretøj de skal bruge til din fytning ved deres besøg under besigtigelsen. Under alle omstændigheder, så bør du stadig vide, hvor stor deres køretøj er, og hvor mange ture de skal bruge.

 

Hvad er Jeres kontaktoplysninger?

Dette kan virke som et ligegyldigt spørgsmål at stille et flyttefirma, men du skal have deres fulde adresse og kontaktoplysninger, i tilfælde af hvis der skulle opstå problemer og du har brug for at kontakte dem.

Disse oplysninger vil også give dig mulighed for at se nærmere på virksomhedens anbefalinger fra tidligere flytninger på evt. trustpilot eller google.

 

Hvad er Jeres afbestillingspolitik?

Der kan være mange årsager til at man aflyser eller udskyder flyttedatoen. Det er derfor vigtigt at forstå flyttefirmaets afbestillingspolitik, da de ellers kan opkræve gebyrer for aflysninger. Dette bør fremgå i deres vilkår og betingelser, men vær ikke bange for at bede om at få det bekræftet, så der ikke dukker nogle overraskelser op, hvis det værste skulle ske og du er nødt til at udskyde flyttedatoen af en eller anden årsag.

 

Hvad sker der hvis det regner eller sner?

Det kan virke som et mærkeligt spørgsmål at stille, men det er vigtigt at vide, hvilket udstyr flyttefirmaet har og hvilke forhold de kan arbejde under. Du er nødt til at sikre dig, at de har de rette kompetencer og det nødvendige udstyr til at beskytte dine ejendele mod dårligt vejr.

Det er usandsynligt, at et velrenommeret flyttefirma vil aflyse en flytning i tilfælde af dårligt vejr. Kun skybrud vil normalt påvirke en flytning. Det er dog altid vigtigt at spørge på forhånd, så du får et bedre kendskab til deres flytteplan, og hvordan de forbereder sig på opgaven.

 

Spar penge på din flytning med 3 Flyttetilbud

Nu hvor du er klar over, hvilke spørgsmål du skal stille dit flyttefirma inden du hyrer dem, er det tid til at finde det perfekte flyttefirma at rette disse spørgsmål til. Spar dig selv både tid og penge, ved at bruge 3 Flyttetilbud‘s gratis service i dag. Du skal blot udfylde en formular på vores partners hjemmeside, for at blive sat i kontakt med op til 3-5 flyttefirmaer i nærheden af dig.

Vores hjemmeside bruger cookies til at vise dig relevant indhold og funktioner til sociale medier og til at forbedre vores trafik. Oplysningerne om din aktivitet bliver også delt med vores samarbejdspartnere. Læs mere.